Ook heeft zelfbouw mijn aandacht, en wel omdat dit de prijs van e.e.a. binnen de perken houdt en je hierdoor ook de "juiste" componenten kunt kiezen voor het samenstellen van een configuratie.
Het hebben van PC's heeft natuurlijk ook z'n schaduwkanten, kijk maar eens wat er gebeurt als ik mijn harddisk scan. Klik hier
Voor wie weinig denkt te begrijpen van computers is hier een beknopte computer uitleg. Tevens blijkt dit fenomeen toch niet "goed" te zijn voor de mens. Zie hiervoor
En dat er een keer wraak
genomen wordt staat vast! Klik hier.
Veel communicatie gaat nu via het
World Wide Web, hoe zinvol dit kan zijn.
Een van m'n vele hobbies is filmen, de eerste beelden zijn ruim 40 jaar geleden vastgelegd met
een "Single 8" camera. Dit ging toen nog op bandjes van zo'n 2 1/2 minuut. Bijna alle beelden hiervan
zijn inmiddels gekopieerd naar Video (VHS) en via DV op DVD, dit is meestal zelf gedaan en een enkele keer is dit uitbesteed. In 1991 ben ik
gestart met een Video-camera (VHS-C) en heb hier, tot aller tevredenheid, vele uren video-beeld mee vastgelegd.
In 1998 ben ik gestart met DV-Video middels een JVC GR-DVM5, door de huidige technische ontwikkelingen
is deze al weer "antiek". Het is met deze camera mogelijk de beelden te
kopieren naar m'n PC. Hiermee staat de weg open voor allerlei manipulaties met deze beelden.
Sinds september 2000, ben ik in staat om de DV-beelden rechtstreeks m'n PC in te sluizen via een "low budget" kaartje. Als je een stukje Mpeg-film van 20 sec. wilt zien op Internet-formaat klik; hier (2Mb).
Het is een van mijn favoriete bezigheden, het kwam niet in me op om op m'n 18e het autorijbewijs te halen. Motorrijden kwam eerst!
Dus hup, 3 lessen a Fl. 7,- examen doen en slagen. De BMW R60 stond al te wachten.
Ik was snel uitgekeken op deze BMW. Er ging veel stuk, zelfs toen ik de laatste rit maakte naar de dealer om hem in te ruilen kon de motor het niet laten om er nog even de brui aan te geven (tijdens het wachten voor een spoorwegovergang). Bleek de kruk-as vastgelopen. Toch nog even een tegenvaller omtrent de eerder afgesproken inruilwaarde!
Die Duc dat was het, in die tijd een van de "snelste" met 177km/u voor een 250cc-tje (plat erop), geen snelheidsbeperkingen, geen decibel-meters toen, er was nl. een "race-megafoon" meegeleverd en af en toe zette ik deze er dan op. De kinderen in de straat drukten altijd de vingers in de oren als ik weg reed! Ook ben ik nog eens aangehouden op de snelweg door zo'n politie-Porsche. Ik mocht wel doorrijden als ik maar niet in de bebouwde kom kwam! Dat waren nog eens tijden... Voor een plaatje van een soortgelijke Ducati Klik hier.
Een tijdje gestopt, militaire dienstplicht/huwelijk, gaven andere prioriteiten aan. Dus maar weer gestart met wat "eenvoudige" fietsen, waarna het eisenpakket steeds meer richting comfort ging.
Sinds Juli 2005 heb ik een GPS aangeschaft voor Motor/Auto gebruik. Het werd een Garmin Streetpilot 2610 (TurboNotter 1GB) zie link-> Garmin op m'n Yamaha FJR1300A )
Het huidige gebruik beperkt zich tot toeren (Vogezen, Link-> Motortrips naar de Vogezen ) Dolomieten, Link-> Motortrip naar de Dolomieten en vakanties.
De bedoeling hierachter is het behouden van een redelijke conditie, de hiermee gepaart gaande verlaging van het hartslagritme met zo'n 20 slagen p/m (t.b.v. de destijds beoefende schietsport) was mooi meegenomen. Op deze wijze blijf ik in de "veilige zone" v.w.b. mijn gewicht en kan hierdoor nog steeds het -o zo- gewenste eet/drink patroon blijven volhouden.
De "snelste" tijd op de halve marathon, destijds (1982)door Centraal Beheer in Apeldoorn georganiseerd, was 1.31 uur. Ook heb ik me nog eens "gek" laten maken door collega's om in Brussel (1989) nog een 20km te lopen, dat ging destijds in 1.36 uur.