Kortom, dit is hét motorgebied om je grenzen te verleggen, of als je, zoals ons, de Vogezen op je duimpje kent.
Na 12 jaar een Vogezentrip te hebben gemaakt werd het eens tijd voor iets anders. In overleg is besloten om met twee auto's plus twee driegootsaanhangers te vertrekken.
Dit betekende op maandag de aanhangers ophalen, motoren laden en dinsdagochtend plm. 04.00u te vertrekken. De uiteindelijke bestemming lag in het Oostenrijkse plaatsje Sillian, net over de Italiaanse grens richting Lienz.
Op 4 km afstand van de Italiaanse grens ligt Sillian, 4 kilometers van het Lesachtal met meer dan 50 bochten! Van hieruit zijn dagtochten mogelijk naar o.a Grossclockner, Sella Gruppe, Staller Sattel etc. Duhussss, Sillian is de ideale startplaats om de Dolomieten te verkennen.
De weervoorspellingen waren niet gunstig, maar achteraf hebben we het toch drie dagen droog gehouden. Een leerzame training in de bergen en een gezellige tijd dat ook in 2013 weer z'n vervolg zal krijgen.
Wat is er in 2012 weer te melden?
We hebben de taken behoorlijk weten te verdelen.
Want:
Misschien ben je al eens in de Vogezen geweest. En wellicht heb je al enige ervaring in Luxemburg, een paar bultjes in Duitsland of andere wat lacherig aandoende trajectjes. En misschien heb je met andere motorgorilla's meningen en ervaringen uitgewisseld. Dan heb je beslist een belangrijk ding ontdekt en dat is dat je pas echt motorrijder bent als je de ultieme DOLOMIETEN test hebt gedaan. En een bijkomend probleem is dat motorrijden in de DOLOMIETEN niet zo gemakkelijk is voor te stellen, het is in Nederland nergens te beleven en een keertje de Veluwe of een dijkje op en neer raggen, zijn daarbij vergeleken peanuts. Gelukkig zijn de DOLOMIETEN voor ons speciaal ontworpen, volledig afgestemd op onze wensen met alle smaak en passie voor het motorrijden. Het is individueel design uit Italie en geeft de zekerheid van MOTORRIJDEN wat werkelijk aan al onze hooggespannen verwachtingen beantwoordt en waar we 100% tevreden over zullen zijn en blijven.
We staan dus nu aan het begin van een nieuw opwindend proces.
Voor onze Franse ervaringen, zie Vogezen Link-> Motortrips naar de Vogezen
Wat is er in 2013 weer te melden?
De weersvoorspellingen waren zo ongunstig dat zelfs de felbertauern-tunnel niet berijdbaar is! Achteraf hebben we kunnen genieten van de prima condities aldaar. Na wat perikelen omtrent het "ombouwen" van een motortrailer op zondagavond in Beuningen stond e.e.a. gereed om op maandagochtend te vertrekken. Dus, 4 dagen beschikbaar om met de motor de Dolomieten te verkennen.
We hebben een andere samenstelling.
Want:
Wat is er in 2014 weer te melden?
De weersvoorspellingen zagen er niet zo bijzonder uit maar acheraf gezien hebben we uitstekend weer gehad! Frans en zoon Sander besloten om met de Motor de tussenliggende afstand te overbruggen dus hadden we maar 2 motortrailers nodig voor elk 2 motoren. Deze hebben we kunnen lenen - Bedankt! Dus, 4 dagen beschikbaar om met de motor de Dolomieten te verkennen.
We hebben een andere samenstelling.
Want:
Vast is vast, met 3 op een rij! |
Met Frans erbij lukt het wel. |
Deze heren rijden zelf, niks geen aanhanger! |
Het team van zeven, dit jaar....... |
Benzine nog voor 1.45 |
Rustig aan hier |
Thomas in stijl. |
Alwin heeft toch nog bagage meegenomen..... |
Wat een plekje he? |
De moeite waard, deze 1e dag-tocht |
Koffie-tijd dag 2 |
Passo di Gardena |
Frans blij, eindelijk bochten! |
Internationaal blik |
Kiest u maar, welke nemen we? |
Effe kijken, welke richting? |
Die kant op! |
Net Passo Giau achter de rug! |
Even verwerken, die laatste bochten |
Weer lappuh voor volgend jaar? |
Staller Sattel, was nat maar toch de moeite waard! |
Dan maar een Hamburger |
Last But Not Least, even resumeren die handel.... |
dag 1 route, 338km |
Dag 2 route, 284km |
dag 3 route, 322km |
Dag 4 route, 285km Grossglockner |
Ja, ja, in uniform! |
De 1e kmters zitten er op. |
Maak me los |
Het team van zeven, dit jaar....... |
Zo, de 1e pas gehad |
Meer sneeuw dan in 2012 |
Deze berg kennen we van het T-shirt |
Deze ook..... |
Beetje vochtig nog die weg naar beneden. |
Effe bijkomen nog. |
Toch maar effe koffie drinken |
Verkeerde motor - of persoon? |
Wel weer een biertje nodig |
Bak Met Wijven! |
Effe naar de film kijken |
Goeie keus Wolfgang! |
Daar komptie |
Zonder woorden! |
Horen bij elkaar? |
En wie stond er nu het meeste op? |
Franske toch! |
Lekker! |
Jammer, geen bus te zien! |
Effe inzzoomen |
Mooie pass |
Goeie koffie! |
De Polizia moest zich ook laten zien....... |
Effe een ijsje halen |
Wachten op het speelkwartiertje voor Staller Sattel |
Was wederom weer nodig. |
Frans moest lang wachten deze keer..... |
Het zit er op |
En ze motten er weer op. |
Daaaaaaag Wolfgang, goeie reis! |
De 1e is weer schoon |
Een van de aanhangers |
Ontmoeting voor de Fernpass met de Solisten. |
Klein stukkie samenop |
Mooie kontjes....... |
Uitdeling van de nieuwe shirts |
In vol ornaat aan het ontbijt |
Over het eten niets te klagen |
De complete groep..... |
Op de Plockenpass, na het Lesachtall. |
Mooie plaatjes. |
Even de camera monteren |
Op niveau... |
Alweer lunch |
Ton wilde de Falzarego nemen en wij de Giau! |
Van wie is die Scooter? |
Prima bediening door Andreea..... |
Kijk, daar hou ik nou niet van... |
Van die korte draaien! |
Die nieuwe BMW staat/rijdt altijd vooraan! |
Dit zullen we missen volgend jaar. |
Effe wachten totdat die grote groep weg is. |
Mooi rijtje |
Keep it Clean! |
5,2 graad! |
Lonesome Rider |
Weer in Sillian |
Ja, ja, er was ook voetbal.... |
Ton betaald alles. |
Komen we er allen wel op? |
Ja, toch wel. |
Elma kwam toch niet opdagen....... |
Nog zijn ze leeg. |
Ja, we kunnen weer............... |